- Wierzańska M., Komponent budowy systemu wartości i kompetencji społecznych, (w.:) Zintegrowany model Kulturoterapii młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym (red.: J.Skwarek, B. Panasiuk), Wyższa Szkoła Zarządzania i Adminstracji w Zamościu, Zamość 2013r.
- Wierzańska M., Cyberspace as a current frame of reference for teenage life and values, „Media i społeczeństwo” nr 2/2012
- Wierzańska M., Garbarz M., Wychowanie do starości jako element edukacji permanentnej, Zamojskie Studia i Materiały, Pedagogika, Zamość 2011.
- Wierzańska M., Wieloczynnikowe uwarunkowania wykluczenia społecznego dzieci i młodzieży jako aspekty budowania zintegrowanego systemu profilaktyki i resocjalizacji nieletnich, (w.:) Zeszyt naukowy 7.2011, Wyd. Narodowy Uniwersytet Wołyński, Łuck 2011.
- Wierzańska M., „Dawno, dawno temu była sobie... książka...” – refleksje nad wartościami biblioterapii w dobie cyberprzestrzeni, (w.:) Skwarek J. (red.), Zamojskie Studia i Materiały, Pedagogika, Zamość 2010.
- Wierzańska M., „You are worth it” – Y generation transformacje postaw pokolenia “Y”, Wyd. Narodowy Uniwersytet Wołyński, Łuck 2010.
- Wierzańska M., Edukacja "Bez barier", (w.:) Skwarek J. (red.), Bez barier, Podsumowanie projektu, Wyd. WSZiA, Zamość 2010.
- Wierzańska M., Rola konfliktu w procesie rozwijania kompetencji społecznych metodą pracy grupowej, tekst głoszony podczas Miedzynarodowej Polsko-Ukraińskiej Konferencji Pedagogicznej "Współczesne wyzwania pedagogiki" – opublikowany w.: Zamojskie Studia i Materiały, Pedagogika, Zamość 2009r.
- Wierzańska M., Ziomek-Michalak K., Matki żony i kochanki w XXI w - mity, stereotypy a rzeczywistość, (w.:) Sakowicz, T., Naukowej Kobieta w Rodzinie - nadzieje i zagrożenia, Wyd. Świętokrzystkie Dni Profilaktyki, Kielce 2009.
- Wierzańska M., Proces kształcenia pedagoga społecznego wobec wyzwań XXI wieku, (w.:) Kształcenie pedagogów społecznych na studiach wyższych w Polsce i na Ukrainie w świetle wymogów Procesu Bolońskiego, Zamojskie Studia i Materiały 1(26) 2008.
- Wierzańska M., Rola komunikacji interpersonalnej w kształceniu kompetencji społecznych, Wyd. Narodowy Uniwersytet Wołyński, Łuck 2008
- Wierzańska M., Ziomek-Michalak K., Śmiech w nauczaniu i wychowaniu, "moj@klanza.org.pl, nr 1/2008 (2)
- Wierzańska M., Działania pedagoga społecznego na rzecz reintegracji społecznej jednostek przebywających w zakładach karnych , (w.:) Pedagog społeczny w meandrach środowiska lokalnego, B. Kromolnicka (red.), Szczecin 2008r.
- Wierzańska M., Znaczenie czynnika ludzkiego w działalności firmy, "Barometr regionalny" nr 4(10)2007,
- M.Wierzańska, Edukacja wielokulturowa w dobie globalizacji: programowy mit czy konieczność?, Zamojskie Studia i Materiały, Zamość 2007.
- Wierzańska
M., Placówki wsparcia dziennego jako przykład rodzinnych form
opieki nad dzieckiem osieroconym społecznie w Polsce,
Wyd. Narodowy Uniwersytet Wołyński, Łuck 2007. - Wierzańska
M., Metody aktywizujące w procesie socjoterapii,
"Kwartalnik Edukacyjny", 2(49) LATO 2007 - Wierzańska M., Ziomek-Michalak K., Innowacyjność metod w nauczaniu, wychowaniu i resocjalizacji, (tekst głoszony na Konferencji Naukowej w Katowicach), Wyd. UŚ, Katowice 2006.
- Wierzańska M., Integracja społeczna jako forma resocjalizacji,(w.:) Pedagogika społeczna, Gąsior K., Sakowicz T. (red.), Wyd. Świętokrzyskie Centrum Profilaktyki i Edukacji, Kielce 2005, T.2
- Wierzańska
M., Znaczenie więzi rodzinnych w procesie
resocjalizacji,(w.:) Zamojskie Studia i Materiały, Rok wydania VII zeszyt 1, Zamość 2005
Szukaj na tym blogu
poniedziałek, 28 października 2013
Publikacje
Aby nie być gołosłownym, moje publikacje:
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz