Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 28 października 2013

Zawód pedagog ...? i co dalej ?



Po skończeniu studiów na kierunku Pedagogika, podjęłam staż w Orzecznictwie a następnie w obliczu polskiego rynku pracy aktywność wolontariacką w Ośrodku Interwencji Kryzysowej, aby wkrótce rozpocząć pracę w Towarzystwie Przyjaciół Dzieci. Ale życie stwarza różne okoliczności i należy z nich korzystać, dlatego chwilę potem rozpoczęłam przygodę z nauczaniem jako nauczyciel akademicki na kierunku Pedagogika. Zadziwiające, że się w tym odnalazłam, uwielbiam pracę ze studentami, bowiem opracowałam swoją metodologię pracy z grupą. Moje programy i narzędzia pracy spotykają się z akceptacją studentów, stąd mamy obopólną przyjemność i korzyść. W ten sposób płacono mi za to co lubię robić;) Ponieważ pojawiają się kolejne przygody i możliwości zaczynam współpracę z Zakładem Karnym, gdzie wraz ze studentami realizujemy autorski Program Oddziaływań Resocjalizacyjnych. Niesamowite doświadczenie w pracy z grupą, zarówno studencką jak i więźniów. Wesoło wspominam swoją naukę w KLANZIE, gdzie doskonaliłam metody pracy nauczyciela, a następnie z którą rozpoczynam współpracę jako wolontariusz przy Projektorze, animator, trener i rekruter.
Życie akademickie daje nowe wyzwania: badania, konferencje, publikacje ... W końcu zaczynam szlifować swoje umiejętności miękkie: komunikatywność, autoprezentację, wystąpienia publiczne oraz niemalże "rzemieślnicze" umiejętności: redagowanie artykułów, pisanie programów, doskonalenie metodologii pracy zwłaszcza w oparciu o metody aktywizujące. W konsekwencji po latach zaczynam szkolić z tego w czym zdobyłam bardzo dobre wyniki osobiste ;)
Pojawiają się oferty współpracy z przedsiębiorcami jako trener kompetencji miękkich: komunikacja interpersonalna, praca zespołowa, teambuilding, rozwiązywanie konfliktów. Te doświadczenia powodują, że zaczynam zdobywać nową wiedzę i umiejętności podczas Warsztatów umiejętności trenerskich organizowanych przez Klub Myśli Społecznej Inicjatywy w Warszawie, w ramach spotkań trenerów :Narzędziownia, Akademii Zarządzania Kapitałem Ludzkim IRB w Warszawie. 
Praca z ludźmi staje się moją pasją i lekcją, bo każdy napotkany człowiek, grupa wzbogacają wiedzą, doświadczeniem,  inspirują do rozwoju. Taka samonapędzająca się elektrownia.
Niemalże z biegu realizuję możliwość wyjazdu w ramach Erasmusa jako nauczyciel akademicki do Portugalii i Turcji, gdzie pracuję ze studentami nad komunikacją w ich zawodach, pracą zespołową i budowaniem zespołów. Praca w środowisku wielokulturowym zaszczepia we mnie ciekawość edukacją wielokulturową i decyduję się na szkolenie Elmera Dixsona Intercultural Conflict Style Inventory, czyli jak rozpoznawać i rozwiązywać konflikt międzykulturowy? Ponieważ podróże to moja kolejna pasja, to spotkanie umożliwia mi zrozumienie sytuacji, które spotykałam podczas swoich podróży po Turcji, Syrii czy też Libanie. Fascynujące miejsca, ludzie i przygody.


 Tak w skrócie potoczyło się życie Pedagoga ;) ...a prywatnie rodzinka, podróże, góry i fotografia aby nie umknęły unikalne chwile  naszego życia.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz